Alimente ce cresc nivelul de energie si imbunatatesc starea de spirit

Te simti obosita, desi tocmai te-ai trezit din somn? Esti lipsita de orice urma de energie, desi bei cinci cafele pe zi? Toate aceste lucruri se datoreaza alimentatiei necorespunzatoare.

Data viitoare cand simti nevoia de un plus de energie nu mai consuma inca o cafea sau ciocolata; ideal ar fi sa introducem in dieta noastra zilnica o parte din alimentele de mai jos:

Cerealele – elibereaza zaharul intr-un ritm lent astfel incat iti confera un nivel constant de energie, in locul unei cresteri bruste, urmate de o scadere semnificativa. In acelasi timp, reprezinta o sursa bogata de vitamine B, necesare la functionarea splinei, bateria ta de energie.

Ovazul: pe langa faptul ca este plin de substante nutritive datatoare de energie, te ajuta si la mentinerea constanta a nivelului de glucoza din sange, ceea ce inseamna o buna concentrare si atentie.

Migdalele: contin vitamina E, magneziu, au cel mai mare nivel de substante nutritive si proteine din categoria nucilor; sunt gustarile ideale pentru cresterea nivelului de energie.

Semintele de in si somonul: contin cantitati mari de acizi grasi esentiali omega-3 si omega-6, prezenti intr-un echilibru perfect. Acizii grasi esentiali sunt implicati in producerea de energie si transportul de oxigen.

Legumele verzi (de preferat crude): contin intreg complexul de vitamine B, magneziu si fier (broccoli, sparanghel, spanac). Broccoli este o excelenta sursa de coenzima Q10, o substanta nutritiva de o importanta cruciala in producerea de energie la nivel celular. Oboseala este unul dintre cele mai comune simptome ale deficientei de fier, dar consumul regulat de legume verzi poate remedia aceasta problema. Fierul promoveaza circulatia celulelor rosii din sange, lucru care ne ajuta sa ne mentinem alerti si sa ne crestem nivelul de concentrare.

Patrunjelul: contine multe substante nutritive; contine cantitati mari de vitamina B12, mai multa vitamina C decat citricele si aproape toate substantele nutritive pe care le cunoastem.

Piersicile: sunt foarte bune pentru alcalinizarea sangelui si pot fi folosite pentru a regla functionarea intestinelor si a imbunatati compozitia sangelui. De asemenea, piersicile sunt unele dintre cele mai energizante fructe, pentru ca sunt asimilate usor de organism, generand o revigorare instantanee.

Bananele: contin carbohidrati complecsi si minerale precum potasiu si fibre; contin 3 forme de zaharuri naturale: fructoza, glucoza si sucroza, care ofera o sursa de energie rapida, ideala pentru un antrenament eficient.

Asadar, in locul cafeinei si al zaharului putem incerca sa introducem in alimentatia noastra zilnica aceste alimente delicioase si sanatoase ce functioneaza ca un „incarcator” pentru organism.

Lasă un răspuns