Cateva lucruri despre detoxifierea organismului: cand si de ce avem nevoie de detoxifiere?

Inceputul primaverii este perioada propice pentru a tine o cura de detoxifiere pentru ca organismul tau sa-si recapete echilibrul, energia si vitalitatea.

Cum ne dam seama ca avem nevoie de detoxifiere? Starea generala de oboseala si de nervozitate sau durerile frecvente de cap, digestia greoaie, pielea incarcata, insomniile, depresia pot fi doar cateva din simptomele care cer o detoxifiere urgenta.

Dupa detoxifiere, starea generala, atat fizica cat si mentala va fi imbunatatita, tranzitul intestinal va fi reglat, calitatea somnului va creste surprinzator, pielea se va curata, ficatul si rinichii (organe responsabile de curatarea organismului) isi vor indeplini functiile la adevarata capacitate.

Toate acestea fac ca imunitatea organismului sa creasca, acesta fiind, cu siguranta, cel mai important beneficiu adus sanatatii. Pe de alta parte, kilogramele acumulate in plus vor fi implicit pierdute, iar inestetica celulita se va diminua.

Sfaturi pentru o detoxifiere eficienta

Nu confundati cura de detoxifiere cu cea de slabire, nu sariti peste mese si nu va infometati niciodata.

Detoxifierea este menita sa acorde un timp de ragaz aparatului digestiv, sa stimuleze activitatea ficatului, a splinei si bilei. Prin urmare, daca te simti obosita, ai o stare generala proasta si nu ai energie, trebuie sa renunti la toate alimentele care iti “agreseaza” ficatul si organismul in general. Ar trebui sa limitezi consumul de cafea, zahar, bauturi carbogazoase, carne rosie, grasimi saturate, paine si paste fainoase.

Aceste alimente suprasolicita ficatul si sistemul digestiv si te fac sa te simti obosita, fara nici un pic de vitalitate. Daca renunti la alimentele care iti “streseaza” ficatul, ar trebui sa adaugi in meniul tau si cateva legume care ajuta detoxifierea, cum ar fi varza, broccoli si telina. Include si proteine din oua si peste care ajuta ficatul sa scape de toxine si nu uita sa te hidratezi.

 

 

Lasă un răspuns